donderdag 14 november 2013

OZOROZE TOILE CIREE

Toile cirée.
Ik vind dat zo'n mooi woord.
Allé, twee woorden.
Ik won een half metertje prachtige toile cirée bij Oon, in februari.

Ik ging er vrij snel mee aan de slag.  Hoewel tijd -of beter: het gebrek eraan- de grootste moeilijkheidsgraad is, ten huize onTroerend goed,  om te leren naaien.

Ik wilde er een slab mee maken, voor onze kleine grote zeveraar, en dus wilde ik per se badstof tegen de andere kant en dan een bias errond.
Maar dat was weer wat optimistisch voor deze beginner:  voor het eerst met toile cirée werken, en voor het eerst met bias en dan dus nog de badstof erbij.  
Eigenlijk was het redelijk gelukt, buiten op één plaats, waar de badstof verschoven was t.o.v. de toile.  Alles lostornen en opnieuw.  En opnieuw hetzelfde probleem.  Dan maar laten liggen...

Tot vorig weekend.  Ik dacht ineens: ik naai er een mooie hoes van voor mijn naaimachine.
Daarvoor had ik nog net gepast stof over.  Hoera!
En dat was wél een projectje voor een beginner.
Ik las ondertussen ook ergens dat je plakband over je naaivoetje moet plakken, zodat de toile beter glijdt.  Dat hielp (een beetje).








































Zo, nu kan ze op tafel blijven staan.   Dat oude machien is ineens een blikvanger geworden.
Bedankt nog, Lies!

7 opmerkingen:

  1. Whaw Liesbethje! Hoe mooi is dat! Die tip van die plakband hoorde ik nog niet... een papiertje meestikken wel (achteraf makkelijk af te scheuren) Misschien lukt de slab zo wel?
    Den Toile Cirée heeft echt wel de perfecte kleur voor jou! Is dat even geluk hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah! Super! Goed gedaan. En badstof met toile cirée én een bias errond, dat is inderdaad een hele uitdaging (die ik voor de goede orde ook zelf niet zou aangaan).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. euh, ja, soms ben ik een beetje: "alles is mogelijk"... En probeer ik maar wat. Ondertussen had ik toch maar wat meer erover nagedacht en gelezen. En nu is Aaron bijna groot genoeg voor een kleuterslab volgens jouw tutorial. Ga ik zeker nog proberen, maar dan met een andere stof. Want zoals mijn tante hierboven al zei was deze eigenlijk echt iets voor mij :-)

      Verwijderen
    2. Zet hem gewoon op een krant tijdens het eten: geen slab meer nodig! ;-)

      Verwijderen
  3. Wat een gaaf stofje! Ziet er héél netjes uit :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supergoed gedaan!
    grtjs, Saartje

    http://saartjeathome.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo mag m gezien ' gezien worden, dat is waar. Ik neem me ook al jaren voor om zo eens iets te maken, maar hier kwam het er nog steeds niet van!

    BeantwoordenVerwijderen