dinsdag 21 januari 2014

WARMTE

Ik zag ze overal verschijnen ineens.
Dekentjes.
Ooooooooooh, en ik wou er ook één.

Toen zag ik deze stof op de blog van Hexagoon passeren.
Ai, niet tweedehands en ook niet eco (denk ik).
Maar het was liefde op het eerste gezicht.
En ze zou perfect passen bij een fleeceke van de fameuze zweedse keten dat hier nog rondslingerde.











Voor één keer vergat ik eens niet om het labeltje eraan te stikken.
Om het niet te vergeten, begon ik daarmee.
Wat ik wel niet meteen in de gaten had, was dat de paspel van het synthetische soort was, en toen ik bij het einde kwam, bleek dat ik die dus niet kon openmaken om dat mooi aan mekaar te maken.
Iemand tips daarvoor?
Nu zit dat niet zo heel mooie einde wel vlak bij mijn lintje.
Dat hebben we dan weer geleerd voor in het vervolg: enkel nog katoenpaspel voor mij.

PS: na het kussentje dacht ik dat dit me wel moest lukken, maar ik heb toch nog eens de tutorial van Emma en Mona doorgelezen, voor de zekerheid.  Wel handig als jullie zelf aan de slag willen.



7 opmerkingen:

  1. Inderdaad een prachtig stofje! En een prachtig dekentje natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi dekentje! Prachtig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig stofke!!! En als je het niet zegt, ziet niemand dat dat lint niet helemaal mooi aan mekaar zit... stttt dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, supermooi! Wij hebben de toile cirée versie op onze tafel liggen. Ben het na bijna een jaar nog altijd niet beu…. :-)
    (Wat de paspel betreft: had zelf nog nooit gehoord van synthetische paspel, dus kan je spijtig genoeg niet helpen.)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. oh, mooi stofje. Staat heel goed bij het oranje binnenkantje. Het labeltje maakt het helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi deken is het geworden. Heerlijk me zo'n fel kleurtje... Super!

    BeantwoordenVerwijderen