woensdag 8 januari 2014

LIEFSTE AARON - MAAND 15

Gelukkig nieuwjaar, lieverd!


Het zegt je niks waarschijnlijk, maar dat hoeft ook niet.

Vorig jaar wenste ik dat elke dag mocht beginnen met een lach van jou en je papa.
Ik denk dat mijn wens is uitgekomen.
En ook volgend jaar is dat al wat mijn hartje verlangt.

Je lacht altijd lieve schat. Of toch bijna altijd.
Je bent de vrolijkheid en schattigheid hemzelve verpakt in een schoon klein lijveke dat steed langer en steviger en nu dan toch ook ietsje ronder wordt.

Hoe je staat (volgens omi een cowboy: benen wijd en steeds ietsje door je knietjes gebogen) ,
hoe je stapt, hoe je speelt,
hoe je eet (heel goed en enthousiast tegenwoordig!),
hoe je water uit een beker drinkt (zo fier als een gieter, eerst gaat het perfect en dan word je ietsje te enthousiast en wordt het een smosboel, maar hé, het is maar water)
hoe je nu zelf verstoppertje speelt,
hoe je de trap opkruipt ( ja, hoor, helemaal alleen -geleerd op vakantie, je nichtje achterna), 
hoe je brabbelt in gekke stripfiguurtekstballonnen (grrblllllmmmm ghap ghap),
hoe je papaaaaaaaaa roept (niet zegt, nee, ROEPT),
hoe je vrrrrrrrrrrrrr doet als je met autootjes rijdt (waar heb je dat geleerd?),
hoe je rondjes begint te draaien als ik "klappen in de handjes" zing (en dit?),
...
In alles heb je plezier.

Je hebt een eigen willetje ineens -als in ik wil de trap op en af en wel NU.
En ik wil geen banaan, ik wil mandarijntjes.  Oh, mandarijntjes, wat eet je ze graag.
Als je je zin niet krijgt, heeft dat soms grote huilbuien met dikke tranen tot gevolg.
Maar nee is nee. En gelukkig ben je ook wel af te leiden met andere spelletjes.


Een nieuw jaar komt meestal met goede voornemens.
We doen er niet aan mee gewoonlijk.
Toch heb ik er nu twee:

Mijn brieven aan jou terug oppikken, want ze zijn wat verwaterd de laatste tijd.
Sinds je één bent geworden, vond ik wekelijks wat veel.
Ik zou gewoon schrijven als ik daar zin in had.  Maar dat werkt niet.
Het leven gaat snel voorbij en ik vergeet heel veel, daarom net dat ik je brieven schrijf.
Je verandert nog steeds zienderogen.  Het gaat misschien minder snel, of nee, subtieler, moeilijker om op te schrijven. En toch. Laten we afspreken dat ik het nu maandelijks doe.
Van je meter kregen we alvast een prachtig hulpmiddel voor nieuwjaar:
Een heerlijk boekje met 'a sentence a day'.

Tweede voornemen: meer vrienden bezoeken.
We blijven (te) vaak thuis. En dat is nergens voor nodig, want je bent zo'n braaf kind.
Dat helemaal opleeft bij andere kindjes en in nieuwe omgevingen om te ontdekken.
En vrienden en familie zijn belangrijk.
Daar draait het leven om, lieverd, het delen met de mensen rondom jou.

Ik wens je veel plezier in het nieuwe jaar, samen met iedereen die je nu al zo graag ziet.
En ik kijk uit naar een nieuw jaar met jou.

Dikke zoen van je mama.


4 opmerkingen:

  1. ontroerend mooi!
    en lief en wijs en waar, om eeuwig te koesteren!
    geniet ze, liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En dat ie de grootste schat van de wereld is! Ik kan het alleen maar getuigen!
    Een dikke knuffel aan de lieverd van T.Onliemie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie brief!
    En zó waar, het gaat allemaal zo snel, zo veel veranderingen, dat je het ook gemakkelijk weer vergeet. Goede voornemens ;)
    Nog een mooi nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lief van jou. Lief van Aaron om zo'n lief kindje te zijn! :-)

    BeantwoordenVerwijderen