woensdag 27 november 2013

RECYKLEEDJE VOOR MISS K

Nog 8 nichtjes slapen en dan komen…


Nee, niet Sint & Piet, da's nog een dag langer wachten.
Wel Miss K, zijnde ons nichtje en M., ofte mijn schoonzus & meter van Aaron.
From down under!  Twee weken later komt de schoonbroer hun vervoegen.

Vier jaar geleden vertrokken ze richting zonnigere oorden en we zagen ze nog even terug 2,5 jaar geleden.  Nichtje was toen 8 maanden oud, en nu is ze 3 jaar!
En zij hebben Aaron nog nooit in levende lijve ontmoet.
Spannend zeg.


Twee maand geleden maakte ik voor haar verjaardag een kleedje.
Een simpele "pillowcase dress".  Inspiratie genoeg daarvoor op pinterest.
Ik gebruikte daarvoor geen kussensloop, maar wel een leuk T-shirt dat ik vond in de tweedehandswinkel.
Met een bandje uit gevlochten T-shirt lint, dat vond ik zo mooi bij haar.

























































Toch niet heel evident, de eerste keer naaien voor een meisje, zonder te kunnen passen.
Ze is lang en smal (zoals Aaron), dus ik keek toch even naar een kleedpatroontje in de knippie in haar maat.   Dat kwam qua lengte en breedte redelijk overeenkwam met hetgeen ik aan het tekenen was en dus maakte ik het nog wat langer.
Toch leek het mij breed en kort toen het klaar was - maar dat blijkt gewoon zo te zijn bij kleinemeisjeskleren.

Ik flockte er een Nijntje op, want ze is werkelijk dol op konijnen, en dan vooral haar lievelingsknuffel Kijn.

Pakje verturen en spannend wachten of ze het leuk zou vinden en of het zou passen…
Het is nog te groot, maar hé, de zomer in Sidney moet nog beginnen en het model zit wel goed.  OEF!


4 opmerkingen:

  1. Leuk gemaakt!!! En dat zonder patroon! Het zit in je vingers Liesbeth! Dat heb je dan zeker van mémé meegekregen! Fijn dat de familie binnenkort weer voor even compleet is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. spannend, dat gaan ze daar in Sydney goed kunnen gebruiken, zo'n tof kleedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is superleuk! En haar lievelingskleur ook! Kan niet wachten tot het past en we er in kunnen ravotten. Tot binnekort (in winterkleertjes)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat mooi! Dat gevlochten bandje is prachtig en ik denk dat nichtje daar heel trots in gaat rondlopen ;)

    Heb trouwens je mooie fairtrade pakketje gekregen! Heel mooi, dank je wel :D

    BeantwoordenVerwijderen