vrijdag 30 juni 2017

DANK U JUFFEN & MEESTER


Hier en daar hoor ik: "de juffen doen toch gewoon hun werk."
Nu ja, dat kan zijn, maar zelfs dan is een bedankje op zijn plaats.
Moet dat met een cadeautje?  Nee, dat kan ook met een tekening natuurlijk. (die krijgen ze ook)
Maar het basisonderwijs is ondergefinancierd.
Daarom doen de juffen veel meer dan hun werk: lokalen schilderen, 's avonds en in het weekend opdraven voor activiteiten die centjes opbrengen om bosklassen te organiseren, of fietsjes voor de speelplaats aan te kopen.
De kleuterjuffen brengen per thema een hoop spullen van thuis uit mee.
Mag dat dan, een cadeautje, dat ze kunnen gebruiken in hun klasje?
Ik vind van wel.

Dus net als voorgaande jaren maakte ik wat leuke tekeningetjes , stuurde ze door naar Made by Marijn, en zij maakte er zowaar prachtige stempels van.

foto door Made by Marijn

foto door Made by Marijn

foto door Made by Marijn

Ik weet niet waar dat schooljaar naartoe is gevlogen, zomaar ineens, maar alleszins,
bedankt juffen & meester! We wensen jullie een deugddoende vakantie!

En als we dan toch bezig waren, liet ik ook nog eentje voor mezelf maken (had ik ook wel verdiend, vond ik zo):

foto door Made by Marijn





7 opmerkingen:

  1. Leuk geschreven, dankjewel en heel veel plezier met je eigen stempel ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Top idee. Die juffen en meester zijn weeral dolgelukkig. Maar drie leerkrachten voor 2 kindjes? Kreeg de turnjuf ook een cadeautje? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaja, meester Pablo is de turnleraar. Blijft toch een van zijn favoriete bezigheden op school: turnen. Juf Inge was zijn echte juf zeg maar, maar werkt 4/5, dus op woensdag kwam juf Ann.

      Verwijderen
    2. Goh juist ja, Annabelle gaat nog niet naar school. 't Waren er dus 3 voor 1 kindje! Zo val je wel in de kosten natuurlijk. :-)

      Verwijderen