vrijdag 8 maart 2013

LIEFSTE AARON WEEK 20

Nu hebben we, denk ik, hoop ik, echt het hoogtepunt van je groeispurtje gehad vorig weekend.
Ofwel was je toch al aan het broeden op tandjes.  Dat zou ook kunnen, want je wangetjes zagen rood, je hoofdje was wat warm en je had voor het eerst uitslag op je billetjes.

En je doet het alweer: ineens veel meer drinken in de crèche.   Ik ben weer op achtervolgen aangewezen om te kolven.  Maar dat komt wel weer goed.

Hoewel.  We hadden een afspraak bij Kind & Gezin en daar blijkt dat je gewicht voor de tweede keer op rij maar weinig is gestegen.
Je lengte daarintegen gaat stijl omhoog!  
Je bent een lange smalle.  (rara, van wie heb je dat ---papa).
Ook de groei van je hoofdomtrek gaat goed, dus geen reden tot paniek.  Maar de verpleegster stelt toch voorzichtig voor om met groentenpap te beginnen.
De dokter vind ook dat er best wordt ingegrepen.
Ok, maar moet dat met groentepap?
Ik had me zo voorgenomen om 6 maanden exclusief borstvoeding te geven, maar dan denk je, ja, we zullen dat maar proberen.  Maar 's avonds lees ik dit en denk, nee, verdorie.  Eerst maar eens een lactactiedeskundige raadplegen.
Dus ik bel Barbara weer.  Die geduldig luistert en dan voorstelt om je zo veel mogelijk aan te leggen als je bij mij bent.  Om te proberen na elke voeding nog te kolven.  Alle kleine beetjes die verzameld zijn, dan 's avonds met de fles bijgeven.  Zodat je maximaal alle melk drinkt die ik heb.  En zodat de productie ook weer gestimuleerd wordt.  En in de creche vragen we om je zeker 3 keer een flesje te geven.  Want meestal drink je er goed, maar soms sla je een fles over.
Borstvoeding en werken.  Het is me toch een gevecht.  Maar we geven nog niet op.
Binnen 10 dagen hebben we een afspraak bij haar om je opnieuw te wegen.  En dan zien we weer verder.

Ondertussen ben je ineens echt geïnteresseerd in je speelgoed.  Je "atomium" (dixit omi) is een topper.  En je draakje met belletjes en spiegeltje en knisper-uitsteeksel aan.
Ze liggen gewoon naast je en als we even niet kijken, hoppekee, heb je ze ineens vast.
En je mept ermee.  Zo hard dat we schrik hebben dat je je gaat pijn doen.
Maar dat gebeurt niet; enkel dolle pret!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten