donderdag 19 december 2013

DOORKIJKILLUSIE

Stel je even voor: na een lange, stoffige trip door California kom je aan in een uithoek van Joshua Tree.  Als je hier de deur van je auto opendoet, en je ervaart de stilte van de woestijn, dan besef je voor het eerst dat je in een totaal andere plek bent aangekomen, dan waar je vandaan komt.

Het zijn de woorden van Phillip K Smith III, die op deze plek een kunstinstallatie maakte door op een 70 jaar oud stalletje, spiegelstrepen te bevestigen.  Hierdoor krijg je de illusie door het huisje te kunnen kijken.  De wanden lijken te verdwijnen in het woestijnlandschap.

Ik vind het geweldig dat je met zo'n relatief eenvoudige ingreep inderdaad een heel speciaal effect kan bekomen.  Zijn opzet lijkt me geslaagd.






Foto's door Steve King via dezeen.com








5 opmerkingen:

  1. Wat grappig!! Ik blijf ernaar kijken ;) Wat een gaaf idee, maar ook héle mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Het doet me denken aan de doorkijkkerk in Borgloon, van het kunstproject PIT, maar die is echt doorkijk ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. whaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!, ik heb je pakje gekregen. Wow zeg. ben ik daar blij mee. Zo origineel en zelf in elkaar gestoken. Het pamflet is super leuk gevonden, de thee daar ga ik op gepaste tijd van genieten en dan die stikkertjes voor op de potten, SUPER GEWOON. En een mooie stof waar ik zeker even over zal nadenken voor ik het verknip. Zo leuk. Ik ben er heel erg blij mee en wil je alvast via deze weg bedanken. En binnenkort trek ik foto's en blog ik er over. Lieve groeten Katrientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-))))))))) fijn, dan ben ik heel erg blij dat ik je er blij mee heb kunnen maken. Heel graag gedaan.

      Verwijderen