dinsdag 5 mei 2015

DE KLEINE AVONTUREN VAN AARON IN DE BALLON


In de paasvakantie nam Aaron afscheid van de kribbe, waar hij meer dan twee jaar alle dagen met veel liefde en leuke speelkameraadjes omringd werd.

Als afscheidscadeautje maakte ik voor iedereen een plak -en kleurboekje.
Met zijn favoriete tekeningen - want dit zijn veel gehoorde zinnen als er papier wordt bovengehaald:
"mama, kokket tekene (rakket)"
"mama, ballom tekene?  Nee, grooooooote ballom!!"
"mama, een luchtballon tekene?"










Ik liet ook stickertjes afdrukken met tekeningen om bij de grote tekeningen te plakken.
Want ook dat vind ie erg leuk.
En al deze dingen heeft hij ook steevast gezien als ze de hemel sieren: "vliegtuig!" (hoe klein ook), "maan", "ster", hoewel die laatste herkent hij vooral in tekeningen.   In het echt hebben ze eigenlijk niet zo'n stervorm en dat lijkt hij niet te geloven als we zeggen dat dat de sterren zijn.



Hoewel de extreme "papaplu" periode wat voorbij is, mocht die ook niet ontbreken en natuurlijk nog een "paddetoel", rood met witte stippen.



De kleine avonturen van Aaron in De Ballon zijn voorbij...
Tijd voor een nieuw groot avontuur: naar school.

9 opmerkingen:

  1. Moh Liesbeth, gij zijt toch echt niet te doen! Zo tof weer allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk en origineel! De paraplu was mijn tekening in de kleuterklas (zo wisten we bv. waar we onze jas moesten hangen, omdat we nog niet konden lezen, en elke 'tekening' die ik maakte kreeg zo'n paraplu), nostalgie. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee! Waar liet je die stickers maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij smartphoto. Ik word niet gesponsord of zo, maar ik kan eerlijk zeggen dat ik daar al jaaaaaaaaren klant bij ben en altijd tevreden. Ik heb al veel van doe ronde fotostickertjes besteld, om enveloppen op te leuken en de crecheschriftjes en ook voor de doopsuiker van Annabel. Maar dus ook al veel andere dingen (albums, kalenders, brooddoos, zonnescherm,....)

      Verwijderen
  4. Ma wauw! Misschien zo tekenboekillustrator worden? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik kan eigenlijk niet zo goed tekenen, maar ik leer het nu, samen met Aaron, en vind het erg leuk!

      Verwijderen
  5. Geloof me: vanuit de sector kinderopvang kan ik je verzekeren dat de begeleiders dat héééééél héééééél hééééééél erg gaan appreciëren. Megawijs de max!

    BeantwoordenVerwijderen