Stem: “Kies nu voor uw man de verse producten van L**l.”
Vrouw: “Hier se schatteke, een lekker caesar slaatje.”
Stem: “Want als hij met zijn maten naar de voetbal gaat dan wordt het bij 1-0.”
Man: “Nen hamburger.”
Stem: “2-0”
Man: “Nen hamburger.”
Stem: “3-0”
Man: “Nen hamburger.”
Stem: “Ah nee, afgekeurd.”
Man: “Een cheeseburger dan eh.”
Stem: “Kook dus lekker en gezond voor uw man. De verse producten van L**l, voor iedereen die telt. (...)”
Ik weet niet hoe het met u zit, maar van zoveel stereotypigheid gaan mijn haren rechtop staan.
Hoe vaker ik de spot hoorde, hoe meer ik mij ergerde.
"Kook dus lekker en gezond voor uw man" ???!!!
Hallo 21ste eeuw.
Het is niet de taak van de vrouw om voor de man te koken.
En mannen kunnen heus wel zelf de verantwoordelijkheid nemen voor hun gezondheid.
Die zin is ook bloedserieus bedoeld, niet eens als grapje.
Ah, nee, het grapje zat bij de cheeseburger.
Haha.
U vindt misschien dat ik overdrijf, want het lijkt zo'n onschuldig spotje, maar net daarom vond ik het zo erg. Erg genoeg om eens naar jep.be te surfen en online officieel een klacht in te dienen.
En weet u wat?
De Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame geeft mij gelijk.
U vindt misschien dat ik overdrijf, want het lijkt zo'n onschuldig spotje, maar net daarom vond ik het zo erg. Erg genoeg om eens naar jep.be te surfen en online officieel een klacht in te dienen.
En weet u wat?
De Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame geeft mij gelijk.
Zij is met name van mening dat de verschillende clichématige
elementen die in de spot worden gehanteerd om een situatie te
schetsen –de man die met zijn vrienden naar het voetbal gaat en daar
alleen hamburgers eet; de vrouw die daarom een slaatje dient te
bereiden voor haar man – in casu allen bijdragen tot deze
totaalimpressie van de spot.
Zij is van oordeel dat de spot in kwestie aldus bijdraagt tot de bestendiging van een stereotype dat indruist tegen de maatschappelijke evolutie.
Zij is van oordeel dat de spot in kwestie aldus bijdraagt tot de bestendiging van een stereotype dat indruist tegen de maatschappelijke evolutie.
De L**L wordt verzocht de spot aan te passen of niet meer uit te zenden.
Aha!
Doen ze sowieso niet meer, want we zijn een week verder en er is al een nieuwe spot.
Doen ze sowieso niet meer, want we zijn een week verder en er is al een nieuwe spot.
Maar toch... Ik hoop dat er ergens toch iemand werd wakkergeschud daar bij L**l en hun reclamebureau.
Dat ze in deze tijd nog zo veel budget uitgeven om zo een onnozele reclamespot te maken, dat snapt ge niet he!? Ik toch niet, ergerde mij er ook rot aan.
BeantwoordenVerwijderenEn op kamp alleen spaghetti, jaja, cliché cliché...
Huh ik heb die spot nooit gehoord (gelukkig) ... ga sowieso al niet meer bij L winkelen... Plastiek weet je wel!
BeantwoordenVerwijderenHa en je hebt klacht ingediend? Jong, dat zit in de genen, dat heb je van ons moeke! Goe gedaan! En welke spot is er nu? Ik ga er toch eens op letten... :-)