vrijdag 24 november 2017

SMALL BUSINESS SATURDAY

Deze post komt er nadat ik:
- dit filmpje zag van Supergoods, wat ik een geniale campagne vind.  Geen korting, maar je krijgt wel een cocktail als je er gaat winkelen vandaag! De lieverds.
- bij Big City Life las over Small Business Saturday, en ja, natuurlijk wil ik er ook over bloggen, want het ligt me nauw aan het hart.

Om zoveel mogelijk lokaal te kopen en in kleine Belgische webshops.
En ook wel gewoon in Leuvense winkeltjes, want waar ik een hele tijd vooral online kocht, ga ik nu terug vaker naar een 'stenen' winkel, omdat dat eigenlijk leuker is en er ook steeds meer winkels zijn in Leuven die lokaal en eerlijk verkopen.
Al is online wel makkelijk soms, en kan ik dan helemaal in de wolken zijn van hoe veel moeite er gedaan is om mijn spulletjes mooi in te pakken en mij vrolijk te maken.





Dus probeer het eens deze kerst om de grote ketens te negeren, en op zoek te gaan naar die echte mensen die met hart en ziel verkopen.
Hier enkele tips, maar vul gerust aan hieronder!

Content
:::verpakkingsloge winkel
Vorig weekend openden ze nog een tweede winkel in het fantastische project De Smidse en daar ben ik echt heel blij mee, want dat is lekker dichtbij.
Dries en Sarah zijn supervriendelijk, zo idealistisch om te beginnen met dit prachtige verhaal en ze hebben ook gewoon heel veel lekkers en moois! Zonder dat je met een overload aan plastiek naar huis gaat.  Hoef ik niet uit te leggen dat ik hier heel enthousiast over ben, en zelfs aandeelhouder ben geworden om dit project te steunen.


MIRA
:::handgemaakte potten in beton
Ik kreeg ze cadeau voor mijn verjaardag van mijn ventje, met unieke aaibare plantjes erin, daar zorgden de dames van plekshop voor, waar de potten verkocht worden. Zalig cadeau.


Agatha
:::cake & taart
Zijn we nog maar zeer recent achter gekomen dat onze buurvrouw een paar huizen verder fantastische taarten bakt.  Hebt u een feest in het vooruitzicht?  Een aanrader, hoor!
Ik bestelde er nog geen taart (met de nadruk op nog), maar ze bakte cakejes voor de tweedehandsbeurs van onze school en was me dat een feest voor het oog én de smaakpapillen.

Nog zo'n kleine kunstwerkjes (beetje dezelfde romantische stijl vind ik), zijn de kaarsen van organiccocoon, te koop bij Thelma coffee & design.
Meer lekkers in Leuven is te vinden bij Patisserie Zuut.


Funky Fly
:::webshop kinderkleding
Een vriendin van mijn schoonzus opende deze winkel, waarvoor zij het logo ontwierp (ook een hele leuke small business ;-) ).  Er kwam onlangs een pakje van daar toe, bleek voor Annabel haar verjaardag zijn en ik kan verzekeren: Annabel deed "a little happy dance" toen ze de kleertjes paste.


Petit Beau
:::schoen -en kledingwinkel voor kinderen (nu ja, voor mama ook) in Sint-Niklaas
Ik moet eerlijk zijn: dit is een beetje een gevaarlijke winkel voor mij, want ik vergeet er wel eens mijn "koop niet"-motto.  Nu ja, de kinderen hebben nu eenmaal schoenen nodig, dus daarvoor is het the place to be.  De zussen zijn supervriendelijk, en ze hebben duidelijk smaak, want een heel mooie selectie schoenen en Belgische mode.


Lies Scheerlinck
:::kook -en woonwinkel in Sint-Niklaas
Al jaar en dag een vaste waarde en iedereen die er ooit geweest is, snapt waarom ik ze hierbij zet.
Ze heeft de beste gift-wrapping-skills, maakt tijd om een koffietje voor je te zetten, al is het nog zo druk, en zoekt samen met jou naar wat je nodig hebt.  Laten we zeggen dat mijn ouders hier zowat alles voor hun keuken en huishouden hebben gekocht en we zo eigenlijk van thuis uit de liefde voor small businesses hebben meegekregen.








PS: allemaal met liefde gelinkt, zoals altijd op mijn blog, is niks gesponsord.




2 opmerkingen: