zondag 22 januari 2012

DERTIG

Vrijdag werd een vriendin 30.  We worden eigenlijk bijna allemaal 30 dit jaar, maar zij mocht de spits afbijten.  In Limburg is het de gewoonte om dan de voortuin te versieren.  En hoewel ze is uitgeweken naar centralere oorden, wilden we de traditie toch voortzetten.

Er werd een themakleur gekozen -dat werkt altijd. 
Er werd rood (en alle tinten van rood) inpakpapier verzameld tijdens de feestdagen.
Dan werden daar slingers mee gemaakt, geholpen door de "10 ways to make a garland" van A beautiful Mess.

Er werd een gedicht verzonnen en in het groot op een spandoek geschreven.

Gezien het donker zou zijn, werd er ook aan sfeerverlichting gedacht.
Uit "plakvelours", zoals ik dat noem, aangezien ik de juiste benaming niet ken  - dat ik ook al gebruikte voor de agenda's - uit dat plakvelours dus, sneed ik reepjes van 4,5 cm breed, dan duwde ik er figuurtjes uit en dan plakte ik deze rond een bokaal.  Zo simpel is dat.

De man werd op de hoogte gesteld en zorgde ervoor dat ze even naar een restaurant werd ontvoerd, zodat wij onze gang konden gaan. 

De verrassing was compleet en de avond geslaagd.

GELUKKIGE VERJAARDAG!

2 opmerkingen:

  1. Super, die slingers! Ook een maffe site jong, waar je naar verwees!
    Ik heb je getagd in een stokje, check je even mijn pagina?

    http://sieselaajn.blogspot.com/2012/01/aan-de-fles.html

    Als je zin hebt...
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen