donderdag 31 januari 2013

OUT OF OFFICE POETRY

Gezellige gedichtendag allemaal!
En laat je mailbox even toe.  Stel wat out of office poetry in.


Het is niet dat ik er niet ben.

Ik heb een tak in de sneeuw gelegd
en steeds dieper gegraven,
de schotten van de tijd
een eind verzet.

Ik heb lucht in mijn haar
en ik tap wankel.

Het is dat ik woorden spaar
voor betere momenten,
dat ik het hoofd op uw schouder leg,
maar nu niet tot u zing.

Van [ datum ] tot [ datum ]
drijf ik de wieren uit uw hoofd
en u zal zacht in mij blazen.

Het is dat ik rondwaar in uw nacht,
u slapeloos laat.

Het is dat ik al weken
schrijf vanuit uw huid.

U kan mij niet bereiken.

[ collega ] is er.
Tik [ e-mailadres collega ]
en laat uw lied.

[ eigen naam ]

Lies Van Gasse


3 opmerkingen:

  1. Mooi! Ik ga voor deze:


    Robotfoto’s hoeft u niet te verspreiden,
    Die flatteren me niet.

    David Troch

    Ken je Plint ook? Ook toegepaste poëzie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :-)

    Ja, plint is superleuk. Heb er kussenslopen van, had een raamgedicht op mijn kot,...
    En ik had ook een superleuke paraplu:
    "Eens zal het weer regenen
    zoals toen aan zee
    kom mij dan tegen
    en ga met mij mee".
    Maar mijn mama is die kwijtgespeeld. Als iemand er ooit zo één tegenkomt, laat het mij dan weten!

    BeantwoordenVerwijderen