woensdag 1 maart 2017

40 DAGEN BLOGGEN: START

Vandaag begint de vasten.
Sommigen vasten letterlijk: minder vlees, minder alcohol.
Anderen zien het vasten meer als een tijd van bezinnen.
Bezinnen en nadenken hoe je de wereld een beetje beter kan maken.
Ideaal zo op het einde van de winter, met de lente in zicht.

Kathleen van Verbeelding omschrijft het zo:
"Bezinnen en nadenken hoe je de wereld een beetje beter kan maken, dat doe ik meestal al schrijvend. (...) Ik vind schrijven de beste manier om zaken op een rijtje te zetten en die schrijfsels deel ik dan graag met de buitenwereld, want misschien hebben andere mensen er dan ook wat aan."

En zo ontstond haar idee voor "40 dagen bloggen".
En zo kwam hier meteen ook de goesting om mee te doen.

Al zal het bij mijn geen 40 dagen zijn.
Laten we eerlijk zijn, ik ben eerder een slow blogger.
En ik heb echt niet de tijd om elke dag een degelijke inhoudelijke blogpost te schrijven.
Maar zoals Kathleen zelf zegt:
"Alles mag en niets moet. Je kan vollenbak meedoen, maar je kan ook zeggen: “Meh, ik doe twintig dagen bloggen,”

Twintig dagen, it is.
Dat op zich vind ik al een hele uitdaging.
Al kregen we een hoop inspiratie toegestuurd door Kathleen, waarmee het zeker zou moeten lukken.
In "favorieten op vrijdag" krijg je wat van mijn favorieten te zien en het thema "voor de wereldverbeteraars" zal ook aan bod komen, want ik voel me aangesproken ;-).



Ook zin om mee te doen?
Schrijf je hier in!

4 opmerkingen:

  1. Heel veel succes! Ik ben benieuwd over welke van de onderwerpen je gaat schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even getwijfeld maar dit gaat me nu echt niet lukken.
    Maar lees met plezier mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga er ook voor! So far so good, maar wie weet voor hoe lang :)
    bostonbaby.org

    BeantwoordenVerwijderen