zaterdag 23 februari 2013

RECYKLEREN

Wie zijn best doet, zal het leren.

Ik ging dus naar het Crea-naaiatelier van de Bolle Buik.
Gepakt en gezakt, met mijn bompa zijn oude naaimachine, een ouderwetse stofschaar van mijn mémé -opnieuw geslepen en dus vlijmscherp - en een oud T-shirt van mij.

























Om mij aan mijn eerste naaiproject te wagen ( een naamslinger en een stel tijdelijke, zeer scheef gestikte verduisteringsgordijnen buiten beschouwing gelaten.)

Ik dacht: "ik recykleer", omdat dat eco is natuurlijk ( - logisch en - nomisch), maar ook omdat dat wat makkelijker is: als ik de onderdelen goed positioneerde, kon ik wat zomen recupereren.  Dan waren die alvast netjes gestikt.

Ik gebruikte een patroontje van de droomfabriek om een longsleeve voor Aaron te maken.
Nu ja, longsleeve, 't zijn driekwart mouwen geworden, want het T-shirt was te klein voor lange mouwen.
Maar ideaal voor de aankomende lente.
(Hoewel je dat buiten dus niet zou zeggen, brrrrrrrrrrr).


















Dit zat al lang in mijn hoofd en met de hulp van Barbara is het deze voormiddag dan gelukt!






Dus Barbara, ik moet je alweer bedanken.  Na de geweldige begeleiding van mijn zwangerschap, bevalling en de borstvoeding, nu ook de geduldige hulp bij de eerste naaicreatie.  Merci! En 't was supergezellig gisterenvoormiddag met de mama's en Bollebuikbaby's.

2 opmerkingen:

  1. Stoer!! Dat staat hem vast super.
    Dapper om zo te beginnen aan het recykleren (wie weet durf ik het nu ook eens aan te pakken...).
    Leuk dat jullie dit met de bolle-buiken-ploeg hebben gedaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaja, je ziet al die mooie zelfgemaakte dingen en dan denk je: o, dat zou ik ook graag kunnen. Maar dan dacht ik: je kan ook niet alles doen hè. Maar toen ontdekte een tante van mij, die kan naaien, mijn blog en zo ook vele andere blogs - ja, mijn schuld een beetje, haar verslaving :-)- en toen verhuisde mijn bompa naar het rusthuis en had ze zijn naaimachine voor mij klaargezet. Ja, dat kriebelde wel weer...
      't Heeft toch nog even geduurd, maar het Crea atelier was de ideale manier om de sprong te wagen.
      Veel succes als je het ook eens probeert!

      Verwijderen